Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ta ta ta ta reklama boduje, ačkoliv ji veřejnost kritizuje

15. 07. 2010 15:30:00
Vlna kritiky se snáší na adresu jistého reklamního spotu, který upozorňuje na největší obchod s nábytkem v ČR. Na internetu najdete tisíce názorů na tuto reklamu, přičemž takřka polovina z nich je vulgárních, další velká část pak sice slušných, ale negativních. "Nejhorší reklamu jsem v životě neviděl," píše spousta lidí na Facebooku. Přitom nejspíš sami nevědí, co píší. Nejhorší? Jak může být reklama nejhorší, když o obchodu s nábytkem teď ví prakticky celá republika? Připomíná mi to ono cimrmanovské "Poslechněte, to je nějakej renonc, ne? Jak se daří nebožce? Jak se jí může dařit, je tuhá, ne?"
 Česká televize

Jaká může být reklama, která dostala společnost do podvědomí prakticky všech lidí, kteří onen spot viděli? Nejhorší? Ba ne. Naopak, firmě se povedl takřka majstrštyk. Až skončí ono krátké období, kdy se velká část národa sveze na vlně módy - tj. hanit tuto reklamu a nevybočovat tak z řady, tak se každý z nedalekého okolí sebere a v případě potřeby poběží ihned omrknout, co tam vlastně mají. Nepochybuji navíc o tom, že několik těchto kritiků tam již byla.

Jistý bloger napsal, že gesta lidí z reklamy připomínají děti z mateřské školky, které se snaží něco rodičům říci. Táta s mámou pak na tyto grimasy a pohyby reagují a opravdu dítěti naslouchají. A naslouchal i onen bloger. Ve svém článku gesta a jejich význam rozebral, tudíž jim věnoval čas a pozornost, pochopil je. Věděl o firmě, kde leží, co prodává... Reklama jej zaujala, firma se dostala do podvědomí onoho autora. On přesto celý spot nazval adeptem na nejhorší reklamu na světě. To jako kdyby jste Bolta nazvali nejhorším sprinterem světa kvůli jeho šaškárnám, které předvádí během závodu. Ale on není nejhorší! Naopak.

Klidně pište, že vás ta reklama štve, že se vám nelíbí, že vás otravuje, že je vám nepříjemná. Jenže není nejhorší. Stejný bloger dokonce díky této reklamě navštívil i oficiální web obchodní společnosti. Pokrok, nemyslíte? Zajímalo by mě, na základě kolika jiných reklam oficiální stránky inzerované společnosti vyhledal. A co vy? Zodpovězte si tři otázky, naprosto jednoduché dotazy. O jakou společnost se v reklamě jedná? S čím obchoduje? A kde se její obchod nachází? Těžko soudit, kolik z vás odpoví na všechny dotazy správně. Ale málo jich nebude.

Neuvěřitelné procento lidí uvádí, že už jen díky reklamě se do obchodu nikdy nepodívá. Chápu, že někdo od Břeclavi nepojede přes půl republiky nakoupit nábytek, ale nepochybuji o tom, že až budou lidé z blízkého či vzdálenějšího okolí shánět vybavení do bytu, že by si na tento obchod nevzpomněli. Právě naopak to bude jedno z prvních míst, kam se vydají - a dost možná už jezdit jinam nebude ani potřeba. Vždyť na slavnostní otevření obchodu čekalo přímo na místě několik stovek lidí.

A pak, že je ta reklama nejhorší. Je potřeba si závěřem říci ještě jednu věc - zatímco jiné reklamy se jen stěží někde šíří zdarma, tato zaplavuje facebook, blogovací servery a další místa v internetu, kam ji uživatelé sami od sebe vkládají.

Autor: Jaroslav Svoboda | čtvrtek 15.7.2010 15:30 | karma článku: 34.16 | přečteno: 10426x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Tomáš Gayer

Pravá, levá - která je ta pravá?

Téma tohoto dnešního blogu: Pravá nebo levá? Politické strany v tom mají "naprosté" jasno. Ale jak je to v životě ve skutečnosti?

18.10.2017 v 15:44 | Karma článku: 5.82 | Přečteno: 99 | Diskuse

Václav Vít

Kacířské zamyšlení.

Existují věci, které obtížně snášejí legraci. Možná by stálo za to, je v tomto směru drobet otužit a sejmout z nich tíživá tabu.

18.10.2017 v 15:20 | Karma článku: 4.36 | Přečteno: 156 | Diskuse

Ota Luňák

Tajný náčelník

Průvodce psychedelickou terapií. Aby psyechedelika nesloužila k pouhému „zbystřování důvtipu“, je nutné mít hluboký vnitřní zájem a motivaci k transformaci sama sebe.

18.10.2017 v 13:53 | Karma článku: 3.50 | Přečteno: 172 |

Zuzana Hubenakova

Blues o tlustých pažích

Nač chodit kolem horké kaše, je potřeba se postavit čelem k jistému opomíjenému tématu. Tímto společensky přehlíženým předmětem diskuzí jsou... tramtadadáááá: tlusté ruce.

18.10.2017 v 13:34 | Karma článku: 19.66 | Přečteno: 436 | Diskuse

Marek Síbrt

Chmel versus bavlna, pivo versus textil, Žatec versus Frýdek-Místek

Obyvatelé Žatce v létě reagovali na text o smíšených pocitech, které ve mně centrum města vyvolalo. Abych byl férový...Očima návštěvníka, který přijel poprvé, jsem se pokusil podívat na město, kde bydlím. Vítejte ve Frýdku-Místku

18.10.2017 v 13:18 | Karma článku: 6.58 | Přečteno: 134 | Diskuse
Počet článků 25 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3906
Autorem blogu je mladý muž žijící v podhůří Jeseníků ve městě Šumperk. Má rád cestování, přírodu, fotografování, sport a jízdu na kole. Několik let pracuje mimo jiných aktivit i jako žurnalista, aktivně se podílel na zpravodajství z MS v ledním hokeji 2010. V případě zájmu jej naleznete také na twitteru @JarSvoboda

TOPlist


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.