Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

delora

Díky

Děkuju za vyjádření vašeho názoru! A místě bych se zachovala úplně stejně, pořád mi přijde snesitelnější riziko, že mě nějaká matka zažaluje za duševní újmu než že mě zažaluje za neposkytnutí péče, kdybych dítě nechala doma a ono nedejbože umřelo... O práci na záchrance jsem uvažovala, nakonec jsem se rozhodla jinak a jak vidím, zjevně dobře...

0/0
21.8.2011 22:56

Antonín, topič

Re: Díky

Tak tak. Navíc pochybuji, že novorozenec mohl utrpět újmu (a na základě toho dostat odškodné).

0/0
21.8.2011 23:06

monikaplocova

Díky za názor a článek o něčem

R^

0/0
21.8.2011 8:34

Kolumbo

Lékař neměl dítě

nikam odvážet, dítě patří rodičům a ne státu. Ale stát měl matce naúčtovat zbytečný výjezd. A vůbec by mělo být definováno, co je vlastně "pojištěno" zdravotním pojištěním. Jestli i případy, které si dotyční zapříčinili sami svou nedbalostí, potomostí či nedbáním základních zásad hygieny a bezpečnosti.

0/0
21.8.2011 7:12

Antonín, topič

Re: Lékař neměl dítě

Dítě samozřejmě nepatří rodičům, není to věc.

0/0
21.8.2011 23:01

Azreael

...

Pokud ja bych byl zasahujici lekar, nejednal bych jinak. Matka kratce po porudu nemusi jednat uplne racionalne a rozumne. Konec koncu, kdyz budete stat na prejezdu s autem a nebudete schopni odjet a najednou Vas srazi v aute vlak, budete schopni po te racionalne uvazovat, ackoli budete "jen" v soku a nic vaznejsiho Vam nebude?

Stejne je to u porodu. Lekar prijel na misto, videl tam nahou zenu s novorozenetem s placentou, podchlazene a zenu ocividne mimo realitu. Budete riskovat to, ze odjete a dite tam nechate? Dite zemre a budete ho mit na svedomi, budou z toho tahanice po soudech. Uz si dokazu predstavit tu silenou kauzu, kde by ta zena tvrdila, jak ji lekar odbyl a nevenoval ji dostatecnou peci, to by byl skandal. Lekar se zachoval tak nejlepe jak mel. Bohuzel anebo bohudik pro nej, uz se toho nedozil, protoze tohle si nezaslouzil..

0/0
21.8.2011 1:53

mischplysch

Vidím to jinak

No pokud žena rodí překotně, tak se vždy volá záchranka, od toho tu ta záchranka je. Rozdíl je jen jeden, jindy jsou matka i dítě odvezeny do porodnice, tentokrát nebyly, protože lékař konstatoval, že dítě je zdravé. Matka se tedy rozhodla, že lékaře navštíví s dítětem až ráno.

Já v tom nevidím žádný obrovský problém, lékař si měl nechat podepsat revers a odjet. Ne v každém případě, kdy je záchranka volána, taky dotyčného pacienta do nemocnice odveze. Někdy jen ošetří a odjede.

Volání policie a násilný převoz obou do porodnice bylo podle mě překročení pravomocí. Pokud by lékař měl podezření na nějaký život ohrožující problém u novorozence, pak by to byla jiná, ale takhle?

0/0
20.8.2011 23:43

Azreael

Re: Vidím to jinak

Slysel jste nekdy neco o laktacni psychoze? Po porudu dojde u matky k mnoha hormonalnim zmenam a tak je logicke, ze matka, ktera rodi doma nemusi(!!) v momentalni chvili uvazovat uplne zcela racionalne a rozumne a nemusi spravne odhadnout vaznost ci nevaznost situace.

0/0
21.8.2011 1:47

mischplysch

Re: Vidím to jinak

No on tam byl přítomen i otec a ti pokud vím většinou laktační psychozou netrpí:-)

Tady nejde ale o to, co matka může nebo nemůže odhadnout, ale o to, že lékař překročil svoji pravomoc a s pomocí policie je převezl do nemocnice z důvodu "cobykdyby", i když před tím konstatoval, že dítě je zdravé.

0/0
21.8.2011 22:32

Antonín, topič

Re: Vidím to jinak

Myslíte toho otce, kterej je podle vlastních slov "dostatečně sčítaný," takže je odborníkem na porodnictví a neonatologii?

0/0
21.8.2011 23:04

habit-.!..

Re: Vidím to jinak

... může "pohotovostní" lékař, který nemusí být nutně specialista na porody a novorozence (a většinu jím není), vyloučit všechny možné komplikace, zvlášť po překotném porodu a poté, co dítě bylo ještě hodinu na šňůře? ... má k tomu prostředky? ... není revers vystressované rodičky jenom poukázka na daleko tučnější vysouzené odškodnění, kdyby nějaké komplikace nastaly a doktor ji nechal doma?Rv

0/0
21.8.2011 2:16

mischplysch

Re: Vidím to jinak

U mého nočního porodu byla jen dětská sestra, žádný lékař ho neprohlížel. Teprve až asi po 6 hodinách na vizitě. Ta paní to následné vyšetření neodmítla, jen jho chtěla odložit na ráno.

0/0
21.8.2011 22:34

Antonín, topič

Re: Vidím to jinak

No, vidíte. U jejich porodu nebyla žádná sestra a děcko sušili hodinu na pupálu, no.

0/0
21.8.2011 23:03

dva mraky

akorat jsem se nedozvedel

coze vlastne ta matka chtela. Nuzky? Celkovou prohlidku? Kdyz je tak schopna a samostatna proc nemela potrebne vybaveni? Jinak posadky zachranek jsou zaskoleny predevsim na havarie infarkty otravy dusici se deti a tak. Docasne zajistit a trada do spitalu. Fakt je ze existuje neco jako negativni reverz ale pokud ma doktor pocit ze nesvepravny pacient je nejak ohrozen muze si dokonce zavolat policejni asistenci a dite odtahnout nasilim.  Takze jestli matka chtela prohlidku tak ji doktor spravne rekl ze na to nema atestaci zbalil dite a jeli. Ovsem u soudu asi nejak dokazali ze bylo uplnne jasne ze decko je v poradku...

0/0
20.8.2011 21:53

Kolumbo

Re: akorat jsem se nedozvedel

Co "většinově chceme" to máme. Na jedné straně si chceme dělat co nás napadne, na straně druhé má být někdo povinen  - ze zákona - "řešit" problémy takto vzniklé. Pak opravdu neexistuje východisko a matka / v tomto případě / může úspěšně žalovat doktora a přes něho vlastně stát a svoje spoluobčany vždy. Nakonec doktor to "odškodnění" stejně platit nebude, zaplatí je záchranka, nemocnice... pak se to vyřeší povinným pojištěním doktorů proti pochybení a výsledkem budou násobné ceny "péče". Holt, za blbost se platí a ani "jistota a bezpečnost" není zadarmo. Takhle na sudiče a vyčuránky doplatí všichni ostatní. Já bych byl pro navrácení odpovědnosti do rukou jednotlivců - a pokud někdo není prohlášen úředně za cvoka ručí si za vše sám. A za cvoka by mohl být prohlášen jen ohrožuje - li svým počínáním okolí, ne tehdy, kdy si chce žít po svém a kašle na názory autorit. Pak by se ten doktor mohl otočit na podpatku a "matce" naúčtovat několik tisíc za přivezení nůžek. A tím by vše i skončilo.

0/0
21.8.2011 8:06

Lady Humussprey

Doktoři už u hodně lidí mají vroubek. Co když i u soudce?

Po více než tříměsíčním pobytu v nemocnici mají doktoři tolik vroubků u mě, že kdyby mně tomu osud dopřál a já se někomu mohla pomstít, neváhám vteřinu. Můj sen se mně v noci opakuje a v něm vidím, jak nabouralo auto a já mezi zraněnými vidím naříkat jednoho z těch příšerných doktorů z nemocnice.

0/0
20.8.2011 15:47

škovras

Re: Doktoři už u hodně lidí mají vroubek. Co když i u soudce?

Také mám bohatě zážitků s lékaři. Po téměř každé návštěvě bych mohl napsat fejeton. Ale pomstychtivost není mou vlastností. Vždyť každého z nás občas naštve prodavačka, úřednice, opravář, jiný řidič atd.. Kam by to vedlo ?  A trestat někoho za to, že byl  pečlivý, to se mi zdá příliš Rv

0/0
20.8.2011 18:40

zajicek8

Problém je jinde

Problém je ale úplně jinde. To mimiko potřebuje rodné číslo. To vám vydá matrika pouze na základě lékařské zprávy o narození dítěte. Jinak dítě neexistuje, víme?

0/0
20.8.2011 12:03

škovras

Re: Problém je jinde

Lékařskou zprávu mohla získat tahle "kvalifikovaná matka" druhý den u dětského lékaře v rámci prohlídky. Nebo to mají tyhle "přírodní matky" ošetřeno jinak ? Kvůli RČ nemusela volat záchranku. A žalovat někoho, kdo myslí víc než já na zdraví mého dítěte, považuji za zvrácené.

0/0
20.8.2011 13:04

škovras

Na tohle téma

jsem tu už blog četl. A byl napsán velmi slušně, i když názorově stejně. Máte skoro ve všem pravdu. To "skoro" znamená to, že lékař už pykat nebude, protože zemřel. Jak vypověděl jeho kolega u soudu, tato soudní tahanice mu na zdraví zrovna neprospěla.

Nad rozhodnutím soudce skutečně "zůstává rozum stát".

0/0
20.8.2011 9:02

jafava

Taky mne zaujala zpráva, že soud rodině přiřkl omluvu

a odškodnění.

Z vyjádření otce jsem pochopila, že domácí porod byl u nich plánován a záchranku si zavolali až po úspěšně proběhlém porodu, aby dítěti přestřihla pupeční šňůru a prohlédla dítě, zda je v pořádku. Protože lékař záchranky je zvyklý zachraňovat, nikoliv fungovat jako rodinný lékař, odvezl matku i dítě na řádné vyšetření do péče nemocničních specialistů.

Podle mého názoru by měla rodina zaplatit veškeré náhrady za výjezd záchranářů, protože pokud, jak tvrdí otec, bylo dítě v pořádku, mohli s ním navštívit dětského lékaře klidně až druhý den a neměli-li doma vlastní nůžky na přestřižení pupeční šňůry, jiste by jim nějací sousedé nůžky rádi půjčili.

Zneužívání záchranné služby je u nás jedním z oblíbených národních sportů a mělo by být postihováno. Zatímco záchranáři vyjíždějí k lenochovi, kterému se nechce čekat u praktického lékaře až na něj dojde řada, může někde umřít jiný člověk třeba na infarkt nebo výžné zranění.

Přála bych soudci, aby získal brzy vlastní zkušenost.

+8/0
20.8.2011 7:15

pavel kula

Máte naprostou pravdu.

Soudce si opět jednou zahrál na Boha. Násilné trestné činy, nebo podvody, které jsou jasné jako facka se soudí několik let, ale zde byl soudce pašák. A kdyby záchranka dítě neodvezla a něco se mu stalo, ten samý soudce by jí odsoudil také. Zdá se, že u nás je spravedlnost nejen slepá, ale také b.bá. 

Máte karmu

+3/0
20.8.2011 6:32

bajo.ano

a co z toho nakonec vyplývá ?

dochtoři, vozte sebou formulář na kterém svým podpisem "nejlépe ověřeným" stvrdí svůj souhlas s odvozem do krankenhasu (ta "matka" i soudce jsou pěkné )

0/0
19.8.2011 23:26

isabell

...

Dneska se sanitou sveze zadara a obousměrně kdejakej feťák, neb ví, že si nikdo nelajzne k němu nepřijet, když prohlásí, že ho bolí na prsou.... že na ambulanci předběhne všechny dlouhočekající, že si jeho "záchvat", který si fetováním způsobuje sám, vyžádá drahý krevní test a že zdržuje doktory to je mu ukradené, ví, že na něj nikdo nemůže a poplatky nikdo nevymůže.... 

A v tom zmiňovaném případě mě nejvíce zaujalo, že posádka sanitky nemohla dokázat, že bylo to novorozené dítě v ohrožení- tzn. že by to, alespoň dle tohoto soudu, chtělo kameru do každé sanity a jednu pro jistotu i doktorovi do klopy :-/

0/0
19.8.2011 22:01

mokikin

Re: ...

... a když vyleze z nemocnice, tak si zajde do "dropinu", kde dostane nové stříkačky zadara, které si musí cukrovkář hradit sám...RvRvRv

0/0
19.8.2011 22:06

ČSLA

přečetl jsem si první větu

tam něco jako že někomu spad mozek do splachovacího záchoda a dál odmítám číst, ne nijak ze zásady,ale už mě unavuje chytrolínové, který vždycky jak generál po bitvě poszují, kdo je debil a kdo ne. Unavuješ, mě, chlapečku. Tady máš karmu za snahu a dej pokoj. Nebyls u toho, nedělej teď chytráka. :-P

0/0
19.8.2011 21:48

shevek

Re: přečetl jsem si první větu

Aha, jakejkoliv názor odlišnej od vašeho je jinej? Co kdybyste místo vašeho plkání řekl svůj pohled na věc? Vy jste taky upad ;)

+2/0
19.8.2011 21:50

Lex Aeterna

Prostě komedie

kdyby odvoz nenařídil, tak by ho žalovala za pochybení.

+3/0
19.8.2011 21:43

H0PE1@seznam.cz

Zase

o krůček blíž k emerice;-D

+3/0
19.8.2011 21:33



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.